Een reparatieverzoek? U regelt het direct met de aannemer!

ine

Sinds enige tijd werkt Wonen Limburg met een aantal partnerbedrijven samen op een manier die ‘ketensamenwerking’ wordt genoemd. Wat houdt dat precies in? Voorheen werkten we bijvoorbeeld voor onderhoudswerkzaamheden samen met een lappendeken aan bedrijven in heel Limburg. Al het contact tussen die bedrijven en onze huurders verzorgden we zelf. Behoorlijk omslachtig. Nu werken we met een klein aantal geselecteerde partners die direct contact hebben met u als huurder. Beter voor ons én voor u, legt onze beleidsadviseur Lianne van Stratum uit.

logo partner

Sneller gerepareerd
We werken binnen een aantal afdelingen volgens het principe van ketensamenwerking. Het meest zichtbaar voor onze huurders is de samenwerking met onderhoudsbedrijven. Lianne: “Huurders bellen al enige tijd direct met een van de zeven onderhoudspartners als ze een reparatieverzoek hebben. Wij zitten er dus niet meer als ‘doorgeefluik’ tussen. Dat scheelt ons tijd, maar onze huurders ook: de reparatie wordt namelijk direct ingepland.”

Herkenbare partners
Lianne begrijpt dat het voor mensen soms nog wennen is. “Maar wij zien de werknemers van onze partners gewoon als collega’s. Onze zeven onderhoudspartners hebben een speciaal logo met de naam van Wonen Limburg erin, zodat ze ook voor onze huurders herkenbaar zijn. Bovendien bellen al onze huurders naar hetzelfde telefoonnummer met een reparatieverzoek. Via het menu komen ze dan vanzelf bij het juiste onderhoudsbedrijf terecht.”
 
Op de voet gevolgd door de Huurdersraad
Henk Kluskens zit in de werkgroep Ketensamenwerking van de Huurdersraad. Vanaf de start heeft de werkgroep het veranderproces op de voet gevolgd. Henk: “Wij vinden het een groot voordeel dat huurders nu direct met de aannemer praten. Dat zijn technische mensen, die snappen heel snel wat er aan de hand is, en wat daarvoor de beste oplossing is.”

“Wij zijn heel positief.”
Natuurlijk waren er ook wat opstartproblemen, vertelt Henk. “Dat ging onder meer om heel praktische dingen. Wij hebben heel goed gekeken of het onderhoud goed gebeurt. Laat het bedrijf de boel netjes achter als hun monteur is langs geweest? In het begin was dat soms niet het geval, dus dat hebben we met Wonen Limburg en de partners besproken. Nu is dat grotendeels opgelost. Over het hele proces van ketensamenwerking zijn we heel positief.” 

De 7 onderhoudspartners van Wonen Limburg
• Jac Ruyters Groep
• Jongen Onderhoud
• Raedts Bouwbedrijf
• Maasveste Berben Bouw
• OnderhoudPlus
• GrausBouw
• Van Heur Bouw en Onderhoud

Zelf een reparatieverzoek indienen?
Hoe kunt u uw reparatieverzoek indienen? Heel simpel: geef uw verzoek online door op onze website via uw persoonlijke pagina op Mijn Wonen Limburg. Of bel 088-3850800 en kies voor keuze 1. Dan krijgt u direct het onderhoudsbedrijf uit uw regio aan de telefoon en kunt u meteen een afspraak maken!

“Mensen zijn blij als hun probleem snel en goed wordt opgelost.”
Cindy Penders werkt via een social-returnregeling bij GrausBouw. “GrausBouw heeft een aparte afdeling voor Wonen Limburg-projecten”, vertelt Cindy. “Op die afdeling doe ik de administratieve ondersteuning. Dat betekent dat ik ook de telefoon aanneem als een huurder bijvoorbeeld een reparatieverzoek heeft. Dan ben ik dus echt het visitekaartje van Wonen Limburg. Dat vind ik extra leuk omdat ik zelf bij Wonen Limburg huur. Het is een drukke baan, maar wel een die veel voldoening geeft. Het contact met huurders is heel leuk. Mensen zijn blij als hun probleem snel en goed wordt opgelost. Bovendien leer ik heel veel: over administratie én over de aannemerij.”

Cindy

 

 

 

Uitgelicht

Zoeken