Het WoonAdviesTeam

Ingrid Bekker

Monique Butt, klantadviseur, geeft antwoord op vragen aan het WoonAdviesTeam (WAT). Dagelijks heeft het WAT contact met honderden huurders.

Monique Butt, werkzaam bij het WoonAdviesTeam

1. WAT doet het WAT precies?

“Wij beantwoorden alle vragen van huurders en woningzoekenden. Iedere klantadviseur heeft allround kennis. We willen 80 procent van alle vragen meteen kunnen beantwoorden.”

2. WAT zijn de meest gestelde vragen?

“We krijgen veel reparatieverzoeken. Woningzoekenden bellen voor specifieke informatie over een bepaalde woning. En een deel van de vragen is seizoensgebonden: in de winter krijgen we bijvoorbeeld meer vragen over de verwarming of bevroren buitenkranen.”

3. WAT vinden huurders van het WoonAdviesTeam?

“Ze zijn over het algemeen tevreden, behalve over de soms lange wachttijd. Ook vinden mensen het wel eens jammer dat ze niet meer direct naar hun contactpersoon van hun vroegere buurtwinkel vestiging kunnen bellen. En sommige huurders vinden dat we wel veel vragen stellen. Ik leg dan uit dat we zo een passend antwoord op hun vraag kunnen geven. En zo garanderen we dat iedere huurder of woningzoekende in heel Limburg hetzelfde antwoord op dezelfde vraag krijgt. Bovendien registreren wij de vragen. Onze huurder hoeft dan maar één keer zijn verhaal te vertellen.”

4. WAT is het beste moment om het WAT te bellen?

“We krijgen ontzettend veel telefoontjes: op maandag wel eens meer dan duizend. Dagelijks is het tot 9.00 uur en na 16.30 uur wat rustiger. Soms kan de wachttijd wat langer zijn. Wij hopen dat mensen hiervoor begrip hebben. Wij willen onze huurder graag goed te woord staan.”

Het WoonAdviesTeam is iedere werkdag van 8.30 tot 17.00 uur bereikbaar via het gratis telefoonnummer 088 - 3850800. Voor noodgevallen belt u ook na 17.00 uur en in het weekend met dit nummer.

 

Uitgelicht

Zoeken