U heeft een reparatieverzoek

Ingrid Bekker

Wij zijn samen verantwoordelijk voor het onderhoud van uw woning. Wonen Limburg neemt u veel onderhoud uit handen, maar we verwachten dat u een deel van het dagelijks onderhoud zelf uitvoert.

Uw verantwoordelijkheid en de onze

Het is prettig om in een goed onderhouden huis te wonen. Wij maken daarvoor onder andere meerjarenonderhoudsplannen met alle grote werkzaamheden in en aan uw woning. We komen niet dagelijks bij u over de vloer. Daarom rekenen we erop dat u kleine reparaties aan lichtschakelaars, stopcontacten, scharnieren en deurklinken zelf uitvoert. In de folder 'Onderhoud aan uw woning: Daar zorgen we samen voor' staan de meest voorkomende onderhoudswerkzaamheden. Aan de kruisjes ziet u welke reparaties u zelf moet uitvoeren en welk onderhoud u aan ons kunt overlaten.
En wilt u sommige klussen liever niet zelf doen? Kies dan voor het Huurdersabonnement.

Een reparatieverzoek melden

Is er iets kapot in uw woning? U kunt op 4 manieren een reparatieverzoek bij ons indienen:
•    via Mijn Wonen Limburg, met invulvelden die al voor u zijn ingevuld;
•    het online formulier reparatieverzoek , waar u uw gegevens zelf invult;
•    telefonisch via 088 - 3850800; volg het keuzemenu en u krijgt direct uw onderhoudsbedrijf aan de lijn;
•    bij een van onze medewerkers in de dichtstbijzijnde buurtwinkel.

Uw verzoek tot reparatie komt automatisch terecht bij het onderhoudsbedrijf van uw regio. Of u nu belt, mailt of op een andere manier het verzoek doorgeeft. Makkelijker kan niet!

De afspraak stemt het onderhoudsbedrijf met u af

Wij zorgen ervoor dat uw melding meteen doorgestuurd wordt naar onze collega-onderhoudsbedrijven. Het is zelfs zo dat, als u tussen 8.30 en 17.00 uur ons belt en kiest voor keuze 1, u direct het onderhoudsbedrijf aan de telefoon krijgt. U kunt dan meteen een afspraak maken wanneer de reparatie kan worden uitgevoerd.  Doordat wij alle reparatieverzoeken rechtstreeks doorgeven aan onze vaste onderhoudsbedrijven, kan de reparatie sneller worden opgepakt. Dit vinden we belangrijk voor meer klanttevredenheid. Ook moet dit ertoe leiden dat de kwaliteit verbetert en dat de onderhoudskosten omlaag gaan.  

Onze reparatie onderhoudsbedrijven

Jac Ruyters Groep, Bouwbedrijf Jongen, Raedts Bouwbedrijf, Maasveste Berben Bouw, OnderhoudPlus van Janssen de Jong Bouw Zuid BV, GrausBouw  en Van Heur Kelpen.
Wat ons betreft kunt u deze namen meteen vergeten. Zij zijn onze collega’s, en werken uit naam van Wonen Limburg aan uw woning. En beschikken uiteraard over alle informatie van uw woning. Zij melden aan ons wat de werkzaamheden aan uw woning zijn geweest.

Uw mening telt!

Wij zijn benieuwd naar uw mening over de uitgevoerde werkzaamheden. Daarom ontvangt u na de reparatie een aantal vragen over de kwaliteit en serviceverlening. Zo kunnen wij en onze collega-partners ervan leren.
Onze onderhoudsbedrijven herkent u aan dit logo:        Wonen Limburg onderhoudsbedrijven

Liftstoring

Wonen Limburg heeft voor alle personenliften in haar woongebouwen een onderhoudscontract afgesloten. Als er een liftstoring is, kunt u zelf contact opnemen met de liftinstallateur. Het nummer vindt u altijd bij de lift.
Geeft u door waar en op welke verdieping de lift stilstaat. Belangrijk is om aan te geven of er personen in de lift vastzitten. Is de liftverlichting kapot? Dit repareert ook de liftinstallateur.

Geen warm water of verwarming?

Als u in uw hele woning geen warm water hebt of de verwarming doet het niet, dan heeft de installatie van uw centrale verwarming storing. Een storing aan uw cv-installatie kunt u rechtstreeks melden bij de cv-installateur. Dit gaat gemakkelijk en snel.
Regio Noord (buurtwinkels Horst, Venray en Panningen)
Feenstra Warmtezorg, Venray. Telefoon 088 - 8455000.
Regio’s Midden en Zuid (buurtwinkels Roermond, Weert, Heerlen, Sittard en Urmond)
Kemkens Installaties, Helmond. Telefoon 088 - 5050330.

Voor individuele cv-installaties (in de woningen)
-    Regio Noord:                                Feenstra Warmtezorg, Venray. Telefoon 088 – 8455000
-    Regio Midden en Zuid:               Kemkens Installaties, Helmond. Telefoon 088 – 5050330

Voor collectieve installaties
Regio Noord                                     Feenstra Warmtezorg, Venray. Telefoon 088 – 8455 000
Irenestraat Meerlo
Larikspad Maasbree
Veltumse Kleffen Venray
St Jozefweg Venray
Bergweg Venray
Haammakerstraat Venray
De Hoge Beek Venray
Mozartstraat Venray
Bachstraat Venray

Regio Noord                                     Unica (0800 – 864 2222)
Steenbakkersstraat Panningen
Ruijsstraat Helden
Noordsingel Horst
Zegerstraat Horst
Dr. Van de Meerendonkstraat Horst
Kuiperplein Horst

Regio Midden                                  Unica (0800 – 864 2222)

Regio Midden                                  Kemkens (088 – 5050330)
Dr. Kuyperstraat Weert
Oranjeplein Weert

Regio Zuid                                          Kemkens (088 – 5050330)

Voor het bijvullen van de cv-ketel bent u trouwens zelf verantwoordelijk. Als een installateur dit doet, zijn de kosten voor uw rekening.

Hieronder vindt u een link naar een filmpje met uitleg. Let op: bij de nieuwere cv-ketels mag u de stekker niet uit het stopcontact halen. https://www.youtube.com/watch?v=v1oUXnGIsdE

Storing aan watervoorziening, kabel of telefoon

Neemt u contact op met het verantwoordelijke bedrijf.

Onderhoud niet zelf doen? Huurdersabonnement!

Wij begrijpen dat sommige reparaties niet makkelijk zelf te doen zijn. Denk bijvoorbeeld aan het vegen van de schoorsteen of het schoonmaken van de dakgoot. U kunt die zorg ook aan ons overlaten door bij ons een Huurdersabonnement af te sluiten. Wij nemen u dan voor een klein, vast bedrag per maand verschillende kleine werkzaamheden uit handen die niet door schuld of nalatigheid zijn ontstaan. U hoeft uw reparatieverzoeken alleen nog maar aan ons door te geven. Graag informeren wij u over het Huurdersabonnement

Zoeken