Ervaringsverhaal echtpaar Janssen

ine

“Fijn, iemand die mondeling advies geeft in plaats van via telefoon of de computer”

geld besparen

Meneer Janssen uit Weert heeft in december 2019 een gesprek gehad met een medewerker van de Voorzieningenwijzer. “Ik kreeg een brief en daarin las ik dat iemand mij persoonlijk advies kwam geven over mijn verzekeringen. Ik vond het heel prettig dat het weer eens een mondeling gesprek was. Tegenwoordig gaat alles maar via de computer, maar ik ben bijna 80, ik ben daar niet handig in. En daarnaast is het ook lastig in te schatten of iemand dan betrouwbaar is. Zo’n mondeling gesprek werkt dan toch beter.”

Tijdens het gesprek is er gekeken naar de verzekeringen van de heer en mevrouw Janssen. Daar kwam uit dat ze bij een zorgverzekering in het noorden van het land een paar euro per maand goedkoper uit zouden zijn. “Maar dat hebben we niet gedaan. Het voelt toch fijner als de verzekeringsmaatschappij wat dichter in de buurt zit. Vooral nu met mijn vrouw, zij heeft echt de nodige zorg nodig.”

Het delen van zijn persoonlijke gegevens met een vreemde vond meneer Janssen niet moeilijk: “Ach, tegenwoordig kun je toch alles gewoon via de computer opzoeken. Dus daar had ik geen moeite mee. En ik weet nu in ieder geval zeker dat ik alles goed geregeld heb, dat geeft me een goed gevoel. Ik zou het zeker volgend jaar nog eens willen doen. Je weet maar nooit. Je persoonlijke situatie kan zo veranderen dat er andere verzekeringen beter passen”. 

Uitgelicht

Zoeken